filtru, particule, regenearare, anulare, dpf, fap, egr, preturi, model

Ce este

Filtru de particule – prescuratat in limba engleza DPF de la Diesel Particulate Filter sau FAP in limba franceza de la Filtre à Particules este un dispozitiv similar unui catalizator montat pe majoritatea masinilor diesel avand scopul de a inlatura pe cat posibil sau a micsora particulele nearse sau cenusa din gazele evacuate. Exista filtre de particule „uscate” sau pe baza de aditiv (Ad-Blue sau Eolys).

Durata medie de viata a acestora variaza intre 100.000-200.000 km in functie de stilul de mers, combustibil folosit, ulei motor folosit, componente motor uzate sau defecte precum injectoare iesite din scala, valva EGR infundata sau defecta, turbina uzata sau defecta.

Costuri incepand de la 1000 euro dispozitivul fiind catalogat drept consumabila.

Avantaje – taxa de poluare redusa, retine si micsoreaza particulele de funingine si reduce mirosul emisiilor specifice unui motor diesel.

Dezavantaje – costuri de inlocuire foarte mari, putere a motorului redusa fata de acelasi motor fara DPF, consum mai mare de carburant, costuri mai mari ale reviziilor incat necesita ulei special pentru DPF si altele.

Unde este montat – de regula, filtrul de particule este montat pe traseul de esapament fie inainte fie dupa catalizator. Pentru cele cu regenerare sponatana (neobservata de sofer), pozitionarea inaintea catalizatorului face posibila obtinerea temperaturii necesare.

Constructia unui DPF/FAP – filtrul de particule are structura unui fagure cu peretii porosi, si include 2 senzori de presiune diferentiala, unul montat inaintea filtrului si unul dupa acesta. In marea majoritate a modelelor de DPF/FAP, pentru constructia peretilor porosi din structura de fagure se utilizeaza Cordierita sau Carborundum (Silicone Carbide).

DPF/FAP in timpul utilizarii normale – cenusa si particulele din gazele de evacuare se acumuleaza in peretii porosi ai DPF-ului. Acest proces conduce la o diferenta de presiune la senzorii montati pe filtrul de particule si declanseaza (in mod normal) procedeul de regenerare dinamica (spontana).

Regenerare dinamica DPF/FAP – utilizand o tehnica de injectie post-combustie, producatorii auto pot creste treptat temperatura din interiorul filtrului de particule pana la 600-800 grade Celsius (in functie de model). In acest moment se declanseaza o ardere puternica a depunerilor de cenusa si particule din filtru. Acest proces se desfasoara in mod automat pe durata de viata de 100.000-200.000 km a filtrului de particule si inceteaza dupa ce acesta se infunda.

Ce se intampla cand nu se regenereaza DPF/FAP – dupa ce filtrul de particule isi depaseste durata de viata (100.000-200.000km), materialele din interior se deterioreaza pronuntat iar structura de fagure nu se mai poate regenera si curata (particulele si cenusa captive nu se mai ard). In aceasta etapa, autovehiculul afiseaza o eroare de filtru de particule iar motorul functioneaza in regim limitat (sub 2500-3000rpm, putere foarte scazuta).

Consecintele utilizarii unui DPF/FAP defect – Acest blocaj creat pe sistemul de evacuare are consecinte asupra altor componente ale motorului : supapa EGR se infunda si nu mai functioneaza corect, sistemul de geometrie variabila a turbinei se blocheaza din cauza depunerilor. Utilizarea pe termen indelungat a unui DPF/FAP defect va conduce, inevitabil, la deteriorarea completa a turbinei si chiar a intregului motor.

© 2018 Anulare filtru particule | Anulare filtru particule DPF & FAP software si fizic – Anulare Valva EGR – Dezactivare Lambda/O2 – Vmax